Na
vrh
 
RSS

Vijesti

Provjerite po čemu su hrvatski web kupci drugačiji od slovenskih!

hrvatski-vs-slovenski-web-kupci-2016

Prijedlog novog e-commerce zakonodavstva: EU zaboravlja na zaštitu trgovaca!
Nova pogodnost iz DPD-a – mogućnost plaćanja pouzećem uz MasterCard® i Maestro® kartice

Objavljeno: 13.04.2016

U želji da uvijek pruži što više ugodnosti i poveća zadovoljstvo svojom uslugom, DPD svojim korisnicima nudi novu pogodnost – opciju plaćanja dostave pouzećem uz MasterCard koji omogućava plaćanje MasterCard® i Maestro® karticama. To će krajnjim korisnicima uvelike olakšati planiranje i obavljanje kupovine, a vjerujemo da će se posebno razveseliti mlađa populacija.

Trend online kupovine trenutačno je u velikom porastu pa vjerujemo da će ova vijest ugodno iznenaditi sve koji su prihvatili taj izuzetno jednostavan i praktičan način kupovine. „Ovo je još jedan od načina pružanja fleksibilne i pouzdane usluge našim klijentima, na čemu stalno radimo", rekao je Igor Jakovljević, regionalni direktor DPDgroup za Hrvatsku i Sloveniju.

Činjenicu da Hrvati vole posjedovati i koristiti platne kartice te da internetska kupovina u domaćim i stranim online trgovinama postaje sve popularnija potvrdila je i Sanja Žigić, direktorica kompanije MasterCard u Hrvatskoj. „Naše istraživanje MasterIndex pokazalo je da 93% stanovnika posjeduje barem jednu karticu te da čak 82% njih povremeno koristi kartice za internetsku kupovinu. Zato nam je posebno drago što će korisnici MasterCard® i Maestro® karticama odsad moći plaćati i otkupninu za dostavljene pakete, rekla je Sanja Žigić.

Ove godine DPD ponosno slavi godišnjicu spajanja u veliku međunarodnu dostavnu paketnu mrežu u Europi, i to odličnim poslovnim rezultatima. U mogućnosti je na lokalnoj, kao i na internacionalnoj razini ispuniti najveća očekivanja kad je u pitanju paketna dostava. Stručnjacima u DPD-u zadovoljstvo klijenata uvijek je na prvom mjestu i sva nastojanja usmjeravaju ponudi najlakšeg i najugodnijeg iskustva u isporuci paketa za sve privatne i poslovne korisnike. Podsjetimo se da je na međunarodnom natjecanju World Mail Awards, održanom 9. lipnja 2015. u Bruxellesu, DPD prepoznat kao kompanija koja predvodi u tehnološkim inovacijama te je nagrađen prvim mjestom u kategoriji „Tenhologija i inovativnost“ za projekt 1 HP, dostavu unutar jednog sata.

IZVOR:http://www.jutarnji.hr/nova-pogodnost-iz-dpd-a---mogucnost-placanja-pouzecem-uz-mastercard--i-maestro--kartice/1559733/

Sve ide u izvoz: ‘Naš ekološki sprej gasi baš svaki požar...’

Domaći inovatori iz Male Mlake izmislili su ekološke protupožarne uređaje kojima svi mogu rukovati. Uspješno gasi tekstil, spužvu, plastiku, jestivo ulje, gumu...

Neki od naših kolega bili su među specijalcima u Lučkom i primijetili su da je nezgodno gasiti Molotovljeve koktele standardnom vatrogasnom opremom. I tako smo razvili naš sprej za gašenje u malim, laganim bocama s kojima svi mogu bez problema rukovati.

Ispričao nam je to Natko Urli , direktor tvrtke 'Fire delete' iz Male Mlake pored Zagreba, koja je teške i komplicirane vatrogasne aparate uspjela zamijeniti malim, laganim i učinkovitim bocama za gašenje koje imaju isti naziv kao i tvrtka.

- Sve što ovdje vidite, sve je predviđeno za izvoz na Bliski istok - rekao nam je Urli.

''Smjesa ne dopušta ponovno paljenje''

Zaposlenici tvrtke, Ivan Kolarić i Filip Zorić , pokazali su nam kako Fire delete funkcionira. U širokoj posudi prvi je zapalio benzin, a drugi ga je u nekoliko sekundi ugasio sprejem.

Davor Puklavec/PIXSELL

- Jedno punjenje garantira gašenje od 20 sekundi, ali u njemu realno ima i za punih 40 sekundi. Ovu posudu ne možete ponovno zapaliti jer imamo smjesu koja ne dopušta ponovno paljenje benzina - rekao nam je Natko Urli.

Fire delete, kako smo vidjeli na demonstraciji uređaja, uspješno gasi tekstil, spužvu, plastiku, jestivo ulje, gumu...

- Zapaljena guma može razviti temperaturu od 1000 stupnjeva Celzijevih. Naša smjesa hladi predmete - objasnio nam je Urli.

S obzirom na to da sve izvoze, uređaj se u Hrvatskoj može nabaviti izravno kod proizvođača. Još ga nema u trgovinama, a jedna boca 'Fire delete' stoji oko 150 kuna.

IZVOR: http://www.24sata.hr/news/sve-ide-u-izvoz-nas-ekoloski-sprej-gasi-bas-svaki-pozar-431069

Samsung predstavio rješenja sistemske klimatizacije

Zagreb, 28. siječnja 2016. – Samsung Electronics organizirao je dvodnevnu partnersku konferenciju „Innovation Tour Roadshow“, u sklopu koje su regionalnim partnerima predstavljene novosti u portfelju sistemske klimatizacije. Novi 360 Cassette klima uređaj, DVM rashladnik te nove generacije DVM S uređaja, u inačicama snage 30 i 14 konjskih snaga, donose inovacije u tehnologiji grijanja, ventilacije i klimatizacije, rečeno je tijekom predstavljanja.

Samsung Cassette 360, zahvaljujući jedinstvenom ventilatoru provodi zrak horizontalno, čime je omogućeno ujednačeno hlađenje i raspodjela zraka u svih 360 stupnjeva prostorije. Tako se izbjegava osjećaj propuha kakav je prisutan kod klasičnih četverosmjernih klimatizacijskih jedinica, a brzina rashlađivanja povećana je za 34 posto.

Slijedi novi Samsung DVM S, snage 30 konjskih snaga, koji uključuje inovacije za poboljšanje performansi, kao što je novi inverterski kompresor i optimiziran premosni ventil, čime je kapacitet grijanja povećan za 29 posto. Uređaj je izrađen u skladu sa strogim standardima a uključuje i inovativan sustav otkrivanja propuštanja tekućine. U slučaju isteka rashladnog sredstva, sustav automatski pokreće proces aktivnog ispumpavanja i prikupljanja rashladne tekućine te zatvara ventile kako bi ostala pohranjena u uređaju.

Novost u DVM S obitelji je i ekološka inačica snage 14 konjskih snaga, koja se odlikuje poboljšanim grijanjem za 20 posto i protokom zraka povećanim za 10 posto, u usporedbi sa standardnim uređajima te klase. Zahvaljujući povećanoj snazi, jedna vanjska jedinica može upravljati klimatizacijom stana ili poslovne zgrade, umjesto više skupih uređaja. Novi uređaj također omogućava pokrivenost svih krajeva zgrade, budući da je na nju moguće spojiti instalaciju duljine do 160 metara, u visini od 50 metara. Nova jedinica uža je od jednog metra, što omogućava još lakšu instalaciju i uštedu prostora.

Predstavnici tvrtke zaključili su prezentaciju DVM rashladnikom, sustavom koji objedinjuje hlađenje zrakom s varijabilnim rashladnim protokom (VRF) u kompaktnom uređaju. Nastao je kao odgovor na sve veću potražnju za sustavima za grijanje i klimatizaciju koji rashlađuju vodom, a nudi veću energetsku učinkovitost i jednostavno korištenje u inovativnom i kompaktnom dizajnu. Uređaj premašuje sadašnje norme i odgovara na buduće kriterije smanjenja korištenja rashladnih tekućina za 35 posto, u skladu s regulativom koja će na snagu stupiti 2018. godine. Samsung DVM Chiller također omogućava kvalitetno grijanje i hlađenje vode, zahvaljujući mogućnosti skladištenja leda s ugrađenim senzorom tlaka i temperature, koji sprječava oštećenje uređaja u slučaju širenja leda u spremniku.

Britanski kuhar Michel Roux Jr novi član Samsung Club des Chefs

EU Forum, Monaco/Zagreb, 12. veljače 2016. – Samsung Electronics je najavio da će najpoznatiji kuhar u Velikoj Britaniji i nositelj prestižne Michelinove zvjezdice, Michel Roux Jr., postati osmi član cijenjenog Samsung Club des Chefs. Osnovan u lipnju 2013. godine, Samsungov Club des Chefs poziva kuhare vizionare iz različitih krajeva svijeta da svojim jedinstvenim iskustvom i novim idejama doprinesu stvaranju nove generacije kućanskih aparata.

Ovog proljeća, Club des Chefs će pokrenuti aplikaciju za nedavno najavljeni hladnjak Family Hub s mogućnošću povezivanja na internet, koja će sadržavati recepte, savjete za pripremu hrane i demo snimke upotrebe kućanskih aparata od strane samih kuhara.

- Vjerujem da je osnovna ideja Samsung Club des Chefs, razvoj tehnologije kako bi se ljudima pomoglo da sve više eksperimentiraju u vlastitim kuhinjama, uistinu uzbudljiva. Hladnjak Family Hub je divan primjer okupljanja ljudi u srcu doma, u kuhinji – izjavio je Michel Roux Jr i dodao - Oduševljen sam što ću se pridružiti svojim kolegama i prijateljima u dijeljenju našeg stručnog znanja i naše strasti, u suradnji sa Samsungovim inovacijama, pomažući ljudima usavršiti vlastite vještine kuhanja kod kuće.

Ovaj poznati kuhar iz restorana Le Gavroche i Roux popularna je TV ličnost u Velikoj Britaniji, a sudjeluje kao voditelj i sudac u popularnom kulinarskom showu Masterchef, koji se u udarnom terminu prikazuje na BBC-u. Ulaskom u Samsung Club des Chefs pridružuje se kolegama, kulinarskim vizionarima, kao što su Elena Arzak, četvrta generacija vlasnika restorana Arzak s tri Michelinove zvjezdice, Daniel Boulud, jedan od najuglednijih francuskih kuhara u New Yorku, i Michel Troisgros, iz Francuske s tri Michelinove zvjezdice.

- U suradnji s nekim od najvećih kulinarskih talenata na svijetu, uspjeli smo dosegnuti srž profesionalne pripreme hrane i učinili je lako dostupnom putem aplikacije Club des Chefs koja će se pojaviti na hladnjaku Family Hub u 2016. godini. Izrazito smo privilegirani što možemo poželjeti dobrodošlicu Michel Rouxu Jr. u klub – izjavio je Dan Harvie, direktor Odjela za kućanske aparate za Europu u tvrtki Samsung Electronics i naglasio - Stručnost i znanje koje je skupljao tijekom 40 godina iskustva čini ga idealnim članom našeg kluba.

IZVOR: http://www.samsung.com/hr/home/

5 godina potpune garancije na Candy ugradbene uređaje
Kupnjom Candy ugradbenih uređaja od 01. 01. 2016. do 31. 03. 2016. ostvarujete pravo na 5 godina potpune garancije. Obavezna registracija do 30 dana od kupnje na www.candy.hr/garancija

Akcija 5 godina potpune garancije vrijedi za kupnje od 01. 01. 2016. do 30. 06. 2016. ili do isteka zaliha, a odnosi se na sve Candy ugradbene uređaje.

Da bi ostvarili pravo na 5 godina garancije, obavezno ispunite formular na našoj stranici http://www.candy.hr/garancija/




ili popunjen obrazac prijave s kopijom računa pošaljite faksom ili poštom najkasnije 30 dana nakon kupnje uređaja.

 Po zaprimanju popunjenog obrazca i kopije računa na Vašu adresu šaljemo garantni list.


Obrazac za slanje poštom, faksom je dostupan u prodajnim centrima i pod linkom

Adresa: Candy Hoover Zagreb, Dužice 1, 10000 Zagreb
fax: +385 1 6176 243
NAJČEŠĆA PITANJA O KLIMA UREĐAJIMA

1  Zašto klima preko ljeta toči vodu iz unutarnje, a preko zime iz vanjske jedinice? 
 
2. Zašto klima u grijanju ponekad prestane sa radom i napravi jedan čudan zvuk?
 
3. Zašto klima slabo grije kad je niska vanjska ili unutarnja temperatura?
 
4. Koja je razlika između klasičnog klima uređaja i invertera?
 
5. Zašto se iz unutarnje jedinice povremeno čuje pucketanje?
 
6. Što je godišnji servis i zašto se naplaćuje? 
 
7. Zašto ponekad klima ima neugodan miris?
 
8. Kako koristiti klima uređaj?
 
9. Zašto monosistemi, a ne duali, triali i ostali multisplit sistemi?
 
10.  Koje su prednosti i mane klima uređaja?

11. Što je to toplinska pumpa?

 

1. Zašto klima preko ljeta toči vodu iz unutarnje, a preko zime iz vanjske jedinice?

  Voda je u stvari kondenzat koji nastaje na hladnim djelovima klime. Ljeti koristimo hlađenje i unutarnja jedinica je hladna, pa se na njoj kondenzira vlaga iz zraka, a zimi, kada koristimo grijanje, vanjska jedinica je hladna, pa za vlažnih dana počinje iz nje teći voda. Količina vode ovisna je o vlazi u zraku i snazi uređaja i može (ljeti) biti i do dvije litre po satu.

 2. Zašto klima u grijanju ponekad prestane sa radom i napravi jedan čudan zvuk


  To je trenutak kada klima ide u odleđivanje – tzv. defrost. Normalan ciklus, do kojeg dolazi kada su vanjske temperature niske i koji služi zato da bi se vanjska jedinica oslobodila eventualnog leda koji se na njoj nakupio. Obično traje 3-4 minute i ponavlja se jednom na sat, ali i to ovisi o modelima i kvaliteti klima uređaja.

 3. Zašto klima slabo grije kad je niska vanjska ili unutarnja temperatura?

  Klima nije električna grijalica, već toplotna pumpa  (pogledati na stranici Što je to klima ). Niske temperature uzrokuju nizak tlak plina, a tada klima slabije grije. Zbog toga treba zimi, za najhladnijih dana, ostaviti uređaj da i preko noći održava neku minimalnu sobnu temperaturu (16-17 C), kako bi ujutro mogao početi sa podizanjem temperature. Na taj način ćete bolje grijati prostor, a potrošiti ćete manje struje, nego da ga palite samo povremeno.

 4. Koja je razlika između klasičnog klima uređaja i invertera?

  To je klima uređaj (pogledati prednosti inverter klima uređaja) koji ima elektronski upravljan kompresor, čime mjenja okretaje, a time i tlakove na kojima radi. Za razliku od klasične klime, kojoj sa daljinskim podesite zadanu temperaturu, a ona samo služi kao temperatura termostata, jer klima ili radi ili ne, kod invertera imamo nekoliko snaga kojima radi, pa kako se približava temperaturi koju smo mu podesili, tako smanjuje tlakove, odnosno snagu grijanja. Time se je dobio 30-tak % ekonomičniji rad, manje opterećenje električne instalacije stalnim ukapčanjem i iskapčanjem kompresora i daleko bolji rad u zimskim uvjetima.

 5. Zašto se iz unutarnje jedinice povremeno čuje pucketanje?

  To je diletacija plastike. Kada klima postigne zadanu temperaturu, sa radom prestaje samo vanjska jedinica, a unutarnja nastavi recirkulirati zrak. Mjenjanjem temperature kućišta, dolazi do širenja ili stiskanja plastike, pa se to čuje kao neko pucketanje.

 6. Što je godišnji servis i zašto se naplaćuje?

  Godišnji servis je pojam koji često buni ljude u svezi garancije. Da bi netko dao višegodišnje jamstvo, potrebno je taj uređaj periodično pregledati da bi se otklonili neki potencijalni problemi koji se javljaju u radu uređaja. Potrebno je lužinom isprati odvod, dezinficirati isparivač, ispuhati kondenzator vanjske jedinice  (pogledati servis i čisćenje klima uređaja), prekontrolirati tlak plina i temperaturu ispuha. Kao ni kod auta, takvi servisi nisu uključeni u cijenu samog uređaja, nego se naknadno naplaćuju. Cijene se kreću od 250 - 350 kuna i obavljaju se obično jednom godišnje, ali i češće  u ovisnosti u kakvim uvjetima uređaj radi.

 7. Zašto ponekad klima ima neugodan miris?

   Razlog je u bakterijama koje su se preko ljeta nakupile na isparivaču. U takvom slučaju potrebno je napraviti servis (pogledati servis i čisćenje klima uređaja) kod kojeg će se isparivač dezinficirati

 8. Kako koristiti klima uređaj?

   Kod gotovo svih novih modela, upravljanje je preko daljinskog upravljača. Njime se mijenja osnovna funkcija (hlađenje, grijanje, odvlaživanje, ventilacija), brzina ventilatora i smjer puhanja, zadana temperatura, a većina ima i razne timere, za uključivanje ili isključivanje u zadano vrijeme.  Daljinskim upravljačem se ništa ne može pokvariti. Klima je napravljena tako da sve radi sa zatezom, pa se daljinskog ne trebate plašiti.

   Jedino što je korisniku bitno, to je redovno čišćenje filtera za prašinu. Ako se te filtere ne čisti redovno, može doći do jako visokog tlaka na grijanju, koji može uzrokovati uništenje kompresora, ili, kod hlađenja, do zaleđivanja isparivača, čije će otapanje izazvati preljevanje vode preko ruba unutarnje jedinice.

   Često ljudi pitaju koliko se stupnjeva uzima za dozvoljenu razliku temperature vani ili u prostoru. Formula za to ne postoji. Ako se u prostoru zadržavate duže, ta razlika može biti veća, a ako često izlazite, manja. Ovisi i o tome koliko je neko osjetljiv, ali jedno univerzalno, makar ne previše precizno pravilo postoji. Temperatura na hlađenju u prostoriji, smije biti toliko niska da, kada ulazite u prostoriju ne osjetite trnce (žmarce). Ako vas na ulazu protrese hladnoća, dignite temperaturu za koji stupanj (pogledati upute za klima uređaj).

 9. Zašto monosistemi, a ne duali, triali i ostali multisplit sistemi?

   Često ljude zanima mogućnost ugradnje dvije, ili više unutarnjih jedinica, na jednu vanjsku.  Dual se sastoji od dvije unutarnje i jedne vanjske jedinice (pogledati na stranici Sto je to klima). Gotovo kod svih proizvođača cjenom se malo ili ništa ne razlikuje od dvije pojedinačne jedinice iste snage, jer to uglavnom i jest. Mi u stvari imamo dvije vanjske jedinice u jednom kućištu. Najbolji primjer za to je Panasonic, kojeg se i doslovno može razdvojiti na dva dijela. Znači, cijenom ne dobivamo ništa, a pojedinačne klime možemo kupiti jednu po jednu. Vanjske jedinice su teške i često problematične za montažu. Kod pojedinačnih sistema, vanjske jedinice ćemo postaviti tako da nam budu blizu unutarnje, dok ćemo kod duala najčešće instalaciju druge jedinice razvlačiti preko pola kuće, što neće biti baš neko estetsko rješenje, a i poskupljuje montažu. Ako se kod duala dogodi neki kvar na zajedničkom dijelu sistema, istovremeno ste ostali bez oba uređaja. Ako se selite u neki drugi prostor, puno će se lakše naći mjesto za dvije male jedinice. Ako iz bilo kojeg razloga morate prodati uređaj, za dual ćete trebati jako puno strpljenja. Mislim da je to dovoljno argumenata da se odlučite na kupnju pojedinačnih sistema, osim baš u slučajevima gdje nema mijesta za dvije vanjske jedinice, što je jako rijetko.

 10.  Prednosti i mane klima uređaja

  Mane:

 - Na niskim temperaturama, posebno ako je veća vlaga, počinju gubiti na snazi. To se osobito odnosi na klasične klima uređaje, dok je kod invertera to područje rada znatno popravljeno.

- Ako bi htjeli dobro ''pokriti'' cjeli stan, u većini bi nam slučajeva trebalo nekoliko klima uređaja, ili barem multi-split sistem, što se u stvari svodi na isto.

- Izmjena topline je dinamička, što znači da se zrak u prostoru neprestano giba, pa daje dojam da je nešto hladnije nego što stvarno jest.

   Prednosti:

- Komfor. Idealna temperatura životnog ili radnog prostora, kroz cijelu godinu.
- Zdravlje. Priče o zdravlju ili nezdravosti klime padaju u vodu, kad se zna koliko je srčanih bolesnika klimu stavilo prvenstveno zbog toga da prežive ljetnje vrućine. Ako se uređaj pravilno koristi, pa se ne pretjeruje sa razlikom temperature u prostoru i izvan njega, nitko ne može reći da je zdravije cijelu se noć okretati od vrućine, nego pokriti se laganom plahtom.

- Ekonomičnost. Stan od pedesetak kvadrata, može se grijati u Dalmaciji cijelu zimu za nekih 1000 kuna (pogledati potrosnja klima uređaja). U odnosu na termo peć, uz klasično dvotarifno brojilo, ušteda je od dva do tri puta. To je doduše prividna štednja, jer prije klime niste trošili na hlađenje, a sa njom hoćete, ali onda se vratite na komfor.

- Čistoća. Nema dima ni pepela, kao kod drva. Nema azbestne prašine kao kod termo peći. Umjesto toga ima filtere koji sakupljaju prašinu, obično i elektrostatske filtere, koji uništavaju razne bakterije, a neki uređaji imaju i ionizatore, koji pročišćavaju zrak od neugodnih mirisa i proizvode ozon.

- Brzina. Nakon svega nekoliko minuta od uključenja, ako je uređaj pravilno dimenzioniran, u prostoriji se osjeti promjena temperature. Uz to moguće je timerima unaprijed podesiti paljenje ili gašenje uređaja

 11. Što je to toplinska pumpa?

  Toplinska pumpa je naziv za uređaj kojim se koristi svojstvo plina da grije kod povećanja tlaka. Ako vam netko kaže da vaš klima uređaj  troši 1 kw  energije, a daje 3 kw, vjerovatno ćete pomisliti da to nije moguće. Ali moguće je ako taj isti uređaj za medij grijanja ne koristi električne grijače nago plin. On praktički "krade" dio vanjske temperature, tako da je dodatno spušta za nekoliko stupnjeva. Na taj način nadoknađuje tu razliku između predane i utrošene električne energije. Taj omjer se obično za split-sustave kreće oko 1 : 3, za vanjsku temperaturu veću od +5 C. Problem se javlja kada je vanjska temperatura niska, a vlaga  visoka, jer tada dolazi do stvaranja leda na vanjskoj jedinici, što smanjuje taj prijenos topline, pa time dodatno smanjuje kapacitet uređaja. Tome je doduše doskočeno sustavom za odleđivanje (defrost) ali kod jeftinijih klima ni on puno ne  pomaže već klima jednostavno zbog stalnog uključivanja defrosta prestaje sa radom.

IZVOR: http://www.koncar-ka.hr/

Online kupnja sve popularnija među ženama u Hrvatskoj

Na koji način se najčešće informirate o proizvodima koje kupujete? Utječu li on-line recenzije proizvoda na vašu oduku kod kupovine? Koliko često kupujete proizvode putem interneta?

Ovo su neka od pitanja koja su postavljena u istraživanju provedenom u sklopu projekta Proizvod godine kojeg četvrtu godinu za redom organizira portal www.zena.hr. Izbor za proizvode godine održava se s ciljem slušanja glasova isključivo čitateljica koje tom prilikom otkrivaju koje brendove u Hrvatskoj smatraju najpopularnijima i najpoželjnijima. Proizvodi su podijeljeni u dvadeset i sedam kategorija koje pokrivaju većinu robe široke potrošnje.

Online istraživanju su se odazvale 843 ispitanice, a njihovi odgovori daju uvid u kupovne navike većinom ženske populacije. Istraživanje je pokazalo nastavak trenda sve veće važnosti interneta kao medija u kupovini, i kroz rast kupovine preko interneta, ali i sve više kao glavnog medija za informiranje o proizvodima prije kupovine.

Gotovo 50% žena barem jednom mjesečno kupuje on-line, 44% jednom u nekoliko mjeseci, a samo 8% ispitanica nije nikada kupovalo on-line. Čak 80% ispitanica je odgovorilo da im je internet primarni medij putem kojeg se informiraju o proizvodima koje kupuju, a internet portali s 88% prednjače kao glavni medij putem kojeg ispitanice dobivaju informacije o novim proizvodima na tržištu. Slijede društvene mreže s 49% te TV oglasi s 41%.

Gotovo 73% ispitanica se često ili ponekad u trgovini služi mobilnim uređajem kako bi na internetu pronašle informacije o nekom proizvodu. To se u velikoj mjeri odnosi na traženje recenzija proizvoda koje imaju veliku ulogu kod kupovine. Čak 99% žena čita recenzije drugih korisnika, a kod svake druge žene recenzije utječu na odluku o kupovini. Pri tome 74% žena najvjerodostojnijima smatra recenzije drugih korisnika, 15% blogera,  a 12% novinara/stručnjaka internetskih portala.

Ispitanice se prije kupovine informiraju na internetu i čitaju on-line recenzije prvenstveno za kozmetičke proizvode (83%), zatim za potrošačku elektroniku (69%), kućanske aparate (66%), lijekove i dodatke prehrani (47%) itd.

IZVOR: http://lider.media/

Uvodi se oznaka sigurne online kupnje za trgovce u Uniji

Europska komisija obećaje povećanje online trgovine s 5 na 15% i siguran rast BDP-a na razini EU za 1,7%.

Prijedlog eurozastupnice Biljane Borzan o sigurnoj online kupovini jučer je usvojen i na plenarnoj sjednici Europskog parlamenta. Borzan je predložila uvođenje prepoznatljive oznake sigurne online kupovine za trgovce sa sjedištem u Europskoj uniji. 

Hrvatska ideja
"Trgovci sa sjedištem u Europskoj uniji su obvezatni pridržavati se strogih pravila.  Oni moraju prihvatiti povrat robe u roku 14 dana od prodaje, bez objašnjenja kupca zašto su je vratili. To je pošteno prema kupcima jer kupuju na neviđeno, ali stvara velike troškove trgovcu. Ideju za uvođenje oznake za sigurnu internet kupovinu dobila sam upravo od hrvatskih online trgovaca. Naime, žalili su mi se da budući da imaju sjedište EU, obvezatni su se pridržavati pravila, dok se njihovi konkurenti iz Švicarske, SAD-a ili Azije predstavljaju kao povoljni, a nerijetko varaju kupce", kaže Borzan.  S druge pak strane, više od 60 posto građana Europske unije boji se kupovati online jer nisu sigurni koja su im prava u slučaju problema.

 

Borzan

Ne možemo očekivati rast dok se kupci boje da bi umjesto mobitela mogli dobiti ciglu.

Prosječnom potrošaču je vrlo teško odrediti ima li online trgovac sjedište u Europskoj uniji. Čak ni web stranice s domenom .eu, .hr ili co.uk ne jamče europsku lokaciju trgovca i zbunjuju potrošače. A da ne pušu na hladno, pokazuje i podatak da samo prilikom kupnje digitalnih sadržaja godišnje ih se ošteti za 64 milijarde eura. "Uvođenjem prepoznatljive oznake kakva sad postoji za online ljekarne, kupci će lakše prepoznati kod koga mogu s povjerenjem kupovati, a pošteni trgovci će biti privilegirani u srazu s konkurencijom koja se ne pridržava europskih direktiva. Jako sam zadovoljna što je ideja na kojoj radim već godinu dana konačno usvojena", kazala nam je Borzan.

Borzan je predložila i da troškovi dostave budu obračunati  transpartentno. Premda Direktiva o uslugama zabranjuje svaki oblik diskriminacije na zajedničkom tržištu te zahtjeva da e-trgovci potrošaču ne naplaćuju više od stvarnog troška dostave, i dalje ima nelogičnih primjere poput činjenice da dostava paketa od dva kilograma unutar Njemačke za rutu od 600 kilometara iznosi oko sedam eura, dok dostava iz Njemačke u Nizozemsku za rutu od 40 kilometara oko 17 eura."Kupnja na daljinu i online kupnja najčešći su razlog pritužbi europskim potrošačkim centrima. Europska komisija obećaje povećanje on-line trgovine s pet posto na 15 posto  i siguran rast BDP-a na razini Unije za 1,7 posto. To je sve lijepo, ali ne možemo očekivati veliki rast online tržišta dok se god kupci boje da bi umjesto mobitela mogli dobiti ciglu", zaključila je Borzan. 

I dalje nepovjerenje
Inače, Eurostat je sredinom prosinca objavio kako je svaki treći stanovnik Hrvatske naručivao robu ili usluge putem interneta, dok je na razini EU to činio svaki drugi. Građani koji lani nisu kupovali na internetu kao razlog prvenstveno navode sklonost fizičkoj kupovini, jer žele vidjeti proizvod prije nego ga kupe. Usto, više od četvrtine njih navelo je (ne)sigurnost plaćanja odnosno bojazni vezane za privatnost, a 19 posto strahuje i da neće primiti naručenu robu odnosno uslugu ili da je neće moći vratiti.

IZVOR: http://www.poslovni.hr/

Online kupovina još sigurnija

Europska komisija je omogućila korištenje platforme za rješavanje sporova nastalih online kupovinom i na hrvatskom jeziku.

Još u travnju 2015. hrvatska zastupnica u Odboru za unutarnje tržište i zaštitu potrošača Biljana Borzan je pismenim putem upozorila Komisiju na potrebu ostvarenja jezične ravnopravnosti na servisima Europske komisije prije uspostave europske platforme za rješavanje online sporova.

"Moju inicijativu poduprla je i Europska mreža za ravnopravnost jezika (ELEN) koja tvrdi čak 290 milijuna građana ne može pristupiti servisima Europske komisije zbog jezičnih barijera. Zato sam posebno sretna što je Europska komisija uspostavila servis za online pritužbe i na hrvatskom jeziku, premda ne u rokovima koji su prvotno bili određeni", kazala je Borzan.

Europski parlament je još u listopadu prošle godine izglasao dopune Uredbe o uvođenju europskog postupka za sporove male vrijednosti  na kojem se bazira platforma. Mehanizam za rješavanje malih prekograničnih pritužbi na razini EU je vrlo jednostavan. Oštećena strana ispuni online formular koji se automatski upućuje na nadležno tijelo. Ukoliko su potrebna saslušanja odvijaju se preko skypea kako bi se smanjili troškovi. Kada se donese odluka, ona se jednostavno isprinta i može provesti u bilo kojoj zemlji članici EU.

"Izglasali smo da trošak procesa ne smije biti veći od 10 posto iznosa oko kojeg se spori (maksimalno 5000 eura), a prosjeku je za rješavanje predmeta potrebno najviše 90 dana. Oko 70 posto europskih potrošača koji su koristili novi sustav je zadovoljno, a polovica misli da je platforma vrlo jednostavna za korištenje", kaže Borzan.

Platforma radi i u korist trgovaca. Naime, ako primjerice trgovac isporuči robu u drugu državu članicu EU, a ne može se naplatiti, nadoknadu za štetu koju je pretrpio može tražiti ovim mehanizmom. Procjena kako će se oko 50 posto njihovih tužbi moći rješavati kroz ovaj sustav.

"Oko 60 posto potrošača se ne osjeća sigurno prilikom online kupovine.  Jezične barijere su drugi najčešći razlog odustajanja od internet kupovine. Smatram da je uspostavljanje sveobuhvatnog sustava za online pritužbe koje će svojom efikasnošću jačati povjerenje potrošača značajan preduvjet za rast digitalne ekonomije i posljedično rast BDP-a EU", zaključila je Borzan.

Ostalo je nekoliko država na čije se trgovce nije moguće žaliti preko platforme radi sporog usvajanje europske legislative (Hrvatska, Litva, Luksemburg, Malta, Njemačka, Poljska, Rumunjska, Slovenija, Španjolska). Međutim, potrošači iz tih država mogu nesmetano koristiti novi sustav.  Za navedene države potrošači mogu svoju žalbu kao i do sada uputiti Europskim potrošačkim centrima. Europska komisija predviđa da će do lipnja svi trgovci biti obuhvaćeni platformom. 

Više: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=HR

3.3.2016.

IZVOR: http://www.biljanaborzan.eu/hr/

Hrvatska na trećemu mjestu u Europi u internetskoj trgovini
12.03.2015

“Prema Indeksu razvijenosti digitalnoga gospodarstva i društva, koje je nedavno objavila Europska komisija, Hrvatska zauzima 24. mjesto u digitalno-tehničkoj razvijenosti, dok  je na trećemu mjestu u Europi sa 25 posto po broju malih i srednjih tvrtki koje se bave internetskom trgovinom, što je iznad prosjeka EU, koji iznosi 15 posto”, naglasio je pomoćnik ministra gospodarstva Vedran Kružić na današnjoj konferenciji Internet trgovina i potrošači koja je u organizaciji Ministarstva gospodarstva i Hrvatske gospodarske komore održana u HGK povodom obilježavanja Svjetskog dana zaštite potrošača. Cilj je skupa bio obavijestiti javnost o postignutim rezultatima na području internet trgovine, potaknuti razmjenu iskustava te unaprijediti suradnju svih zainteresiranih. Mogle su se čuti novosti i o sklapanjima ugovora na daljinu, kako se provodi nadzor, ali i kakve su kupovne navike online potrošača.

Hrvatska u korištenju interneta zauzima 21. mjesto sa 65 posto aktivnog stanovništva, dok prosjek EU iznosi 75 posto. U digitalnim vještinama sa 39 posto ispod smo prosjeka EU koji iznosi 60 posto. Male i srednje tvrtke ostvaruju 11 posto ukupnih prihoda internetskom prodajom, kazao je Kružić te istaknuo kako je podizanje digitalnih vještina  jedan od njihovih zadataka. Inače, prepreke većem korištenju internetske kupovine vidi u strahu i nepovjerenju te potrošačkim navikama kupaca. Također, postoji i strah od manipulacija kreditnim karticama osobito u prekograničnoj kupovini te uslugama. Zakonskim izmjenama nastoji se olakšati internetsko poslovanje pa je pokrenuta i inicijativa za smanjenje popratnih troškova, troškova naknada, troškova bankarskih transakcija te poštanskih usluga. “U interesu nam je povećati kupnju potrošača kod hrvatskih trgovaca i pružatelja usluga, a namjeravamo uvesti i oznake sigurnosti na internetskim portalima te pozivamo HGK i HUP da se priključe toj inicijativi”, kazao je Kružić te dodao kako je u planu ove godine podići internetsku trgovinu u Hrvatskoj za četiri posto i dalje povećavati povjerenje kod potrošača.

Direktorica Sektora za trgovinu HGK Sanela Vrkljan, istaknula je kako je internetska trgovina u Hrvatskoj u stalnom rastu te ima značajan potencijal i prilika je za uspješan nastup na tržištu za velike, ali i male tvrtke. HGK  je jedan od nositelja zaštite potrošača u području trgovine, prometa nekretnina, financijskim uslugama itd., a važnu ulogu ima u organizaciji edukacija, razmatranju smjernica gospodarstva za zakonsku prilagodbu,  tumačenju odluka itd. Zakonske su promjene unijele dosta reda u trgovini, no postoji prostor i za daljnje unapređivanje, kazala je Vrkljan.       

Prisutnost hrvatskih tvrtki na internetu raste iz godinu u godinu te ih je sada 71 posto. Također, je i u porastu broj pojedinaca koji kupuju putem interneta, no još se uvijek adekvatno ne koriste postojeće vještine za poslovanje, kazao je Jan Sulik, voditelj Službe za razvoj elektroničkog poslovanja u Ministarstvu gospodarstva govoreći o značaju internetske trgovine u RH i EU. Kako je rekao, 29 posto pojedinaca nikad nije koristilo Internet, 35 posto potrošača susrelo se s nepoštenom, zavaravajućom ili lažnom poslovnom praksom, a 32 posto nikad nije kupovalo na Internetu, dok je 25 posto potrošača kupilo nešto putem oglasa ili ponude koja je na kraju bila lažna. Prepreke razvoju internetske trgovine treba prevladati i na strani potrošača i na strani trgovaca, napomenuo je Sulik.

O nadzoru sklapanja ugovora na daljinu koji provodi tržišna inspekcija govorila je Smiljka Selanec, voditeljica Službe za zaštitu ekonomskih interesa potrošača i sigurnost proizvoda u Upravi za inspekcijske poslove u gospodarstvu Ministarstva gospodarstva. Kazala je kako se u internetskom poslovanju tvrtke trebaju držati  odredbi članka 57. Zakona o zaštiti potrošača u kojem su navedeni svi uvjeti koje trebaju ispunjavati u internetskoj trgovini. Pregledom 25 trgovaca internetske prodaje utvrđene su nepravilnosti kod njih 19 te su donesena 13 rješenja, a utvrđeno je 35 prekršaja i to ponajviše jer nije naveden rok za raskid, zakonsko jamstvo te prigovori potrošača, kazala je Selanec te napomenula potrebu izrade naputka za tvrtke što sve mora sadržavati njihova internetska stranica.                   

O novinama u zakonodavstvu vezano za sklapanje ugovora izvan poslovnih prostorija i ugovora na daljinu u Zakonu o zaštiti potrošača govorila je Đema Bartulović, voditeljica Službe za razvoj politike zaštite potrošača Ministarstva gospodarstva, dok je s novinama u Pravilniku o minimalno tehničkim i drugim uvjetima vezano za prodaju na daljinu, sudionicima skupa govorila Marija Kulaš, načelnica Sektora za trgovinu i tržište, Ministarstvo gospodarstva.

Ivona Bačelić Grgić iz Sektora za trgovinu HGK predstavila je rezultate ciklusa edukacije organiziranih u suradnji s Ministarstvom gospodarstva na temu “Implementacije Zakona o zaštiti potrošača u praksi”, istaknuvši kako je 90 posto sudionika edukaciju ocijenilo pozitivnom, a najčešća pitanja sudionika odnosila su se na implementaciju zakonskih odredbi koje se tiču posebnih oblika prodaje koje su stupile na snagu 1. siječnja 2015. godine. Neka od njih su: Kako se ističu cijene tijekom posebnih oblika prodaje? Što se sukladno sa Zakonom o zaštiti potrošača podrazumijeva pod posebnim oblicima prodaje? i Koje su novosti u zakonu u vezi sa sezonskim sniženjem? Najčešća pitanja i odgovori iz toga područja mogu se pronaći na stranicama HGK, Sektora za trgovinu na sljedećem LINKU.

Aktivnosti Europskog potrošačkog centra predstavila je Danijela Marković Krstić, voditeljica Odjela Europskog potrošačkog centra Hrvatska u Ministarstvu gospodarstva, istaknuvši kako Centar, koji je počeo s radom 1. srpnja 2013.  ulaskom Hrvatske u EU, informira i savjetuje potrošače kod prekogranične kupovine usluga i dobara na području EU, Islanda i Norveške. Obavještava ih o njihovim pravima, rješava pritužbe potrošača, kontaktira trgovce te pruža pomoć u pronalaženju odgovarajućeg nadležnoga tijela.

IZVOR: http://web.hgk.hr/

PROMOCIJA ELECTROLUX I AEG SUŠILICA I PERILICA-SUŠILICA HRVATSKA - 5 GODINA PUNA GARANCIJA - PRODULJENO DO 31.01.2016.

PROMOCIJA ELECTROLUX UGRADNE BIJELE TEHNIKE

Samsky.hr - PRIVREDNI VJESNIK 19.10.2015.

Electrolux perilice rublja za pomoć pri glačanju

Zagreb, 14. listopada 2015.

 

Volite svježe opranu odjeću, ali prezirete glačanje koje slijedi nakon pranja? Electrolux SteamSystem perilice rublja donose rješenja, dosad rezervirana za profesionalne praonice rublja, koja snagom pare izravnavaju nabore kako bi vaša odjeća bila spremna za nošenje čim je izvadite iz bubnja. U tijeku je i akcija u kojoj kupnjom Electrolux perilice rublja na poklon dobivate i tekući deterdžent Ariel Mountain Spring te omekšivač rublja Lenor Spring.

 

Electrolux SteamSystem perilice rublja nježno izglađuju sve nabore i uklanjaju neugodne mirise poput mirisa cigareta, zahvaljujući pari koja dopire do vlakana kako bi ih zagladila i izravnala. Time možete preskočiti glačanje nekih odjevnih komada koji će iz perilice izaći savršeno zaglađeni. Ako je glačanje i potrebno, možete ga obaviti u pola vremena budući da su nabori već izglađeni, a glačanje nikada nije bilo jednostavnije. 

 

Unatoč svojoj snazi para je nježna i priroda te time idealna za vašu osjetljivu odjeću koju više nećete morati nositi u kemijske čistionice. Parom možete i brzo osvježiti vašu odjeću kada ste u žurbi, a želite odjenuti već nošenu kombinaciju. Za samo 30 minuta vaša odjeća će biti osvježena i ugodnog mirisa, kao nova. 

Ove pametne perilice će također zapamtiti vaše najčešće korištene postavke uz opciju MyFavouritePlus, tako da ih pri svakom sljedećem pranju možete uključiti samo jednim dodirom, a tu je i funkcija TimeManager® pomoću koje možete odgoditi početak ciklusa, kako bi se pranje uklopilo u vaš raspored ili u vrijeme kada je struja jeftinija.

 

Kupnjom Electrolux perilice rublja na poklon dobivate poklon paket koji sadrži tekući deterdžent Ariel Mountain Spring i omekšivač rublja Lenor Spring. Nakon kupnje, ispunite kupon koji možete pronaći u maloprodaji ili na webu. Ispunjen kupon zajedno s fotokopijom računa pošaljite na Electrolux d.o.o., Slavonska avenija 3, 10 000 Zagreb ili prijavu izvršite na www.electrolux.hr . Navedeni poklon paket stići će na Vašu kućnu adresu. Akcija vrijedi od 1. rujna do 31. prosinca 2015. ili do isteka zaliha.

 

Potražite Electrolux perilice rublja u svim specijaliziranim trgovinama.

 

Više informacija potražite na www.electrolux.hr.

Bezvremenski dizajn i visoke performanse Electrolux blendera

Zagreb, 13. srpnja, 2015.

 

Electrolux kuhinjske aparate iz kolekcije Expressionist uz pametna rješenja, intuitivne kontrole i funkcionalnost koja jamči savršene rezultate kuhanja odlikuje i bezvremenski dizajn koji se najbolje može vidjeti na primjeru blendera. Electrolux Expressionist blender izgleda vrlo atraktivno, a iza elegantnog dizajna kriju se snaže performanse koje nikog neće ostaviti ravnodušnim.

 

Blender iz kolekcije Expressionist izrađen je od nehrđajućeg čelika te sadrži jak motor snage 900 W koji će bez problema zdrobiti ili smiksati sve vrste voća, povrća, leda ili orašastih plodova. Tu su i oštrice TruFlow® izrađene od titana koje omogućuju visoke performanse i učinkovitost, uz istovremenu dugotrajnu izdržljivost.

Electrolux blender ima i veliku staklenku zapremnine 1,65 litara koja je dostatna za miksanje velikih porcija. Ova staklenka napravljena je od laganog termo stakla koje podnosi nagle promjene temperature bez pucanja i može se prati u perilici posuđa.  

 

Potražite Electrolux blender ESB7300S u svim specijaliziranim trgovinama.

 

Više informacija potražite na www.electrolux.hr .

FOTOGRAFIJA: Novi Pentax K-3 II

Novi model PENTAX digitalne K serije s inovativnom ‘’Pixel Shift Resolution System’’ tehnologijom i poboljšanom kontrolom stabilizacije ‘’SR’’ od 4.5 stopa

Pentax K-3-II

RICOH IMAGING COMPANY i NEO ORBIS vam sa zadovoljstvom predstavljaju Pentax K-3 II, digitalni SLR fotoaparat. Novi model je razvijen kao perjanica PENTAX digitalne K-serije, a osigurava najbolju kvalitetu slike u toj seriji.

Dizajniran za pružanje top preformansi u K seriji, K-3 II, nudi širok raspon performansi u raznim poljima fotografije.

PENTAX K-3 II osigurava slike iznimno visoke rezolucije podržane novim ‘state-of-art’ tehologijama i poboljšanim ‘’shake reduction’’ sistemom koji su vrlo učinkoviti u K seriji. Osim toga tu je i novorazvijena tehnologija super- razlučivosti nazvana

‘’Pixel Shift Resolution System’’.

K-3 II uključuje i niz drugih značajki : reprodukciju slike u visokoj rezoluciji s približno 24 efektivnih megapiksela; AA-filter-free dizajniran za reprodukciju visoke razlučivosti slike; sustav autofokusa u 27 točaka; brzo kontinuirano snimanje od približno 8.3 slike u sekundi.

Već dokazano kvalitetno kućište otporno je na prašinu i vremenske uvjete, a novost je GPS modul. On služi za obavljanje raznih GPS funkcija kao što su precizno pregledavanje mjesta snimanja i tehonologiju visoke preciznosti praćenja nebeskih tijela. Također uklanja potrebu za dodatnim GPS jedinicama.

Sve ove izvanredne značajke omogućuju korisnicima K-3 II uživanje u ​​naprednom multi-opremljenom fotografiranju uz širi izbor scena i subjekata nego ikada prije.

DSLR fotoaparat K-3 II na hrvatsko tržište dolazi početkom lipnja 2015. Preporučena maloprodajna cijena za modele PENTAX K-3 II :

Pentax K-3-II body + grip

Opis

VPC

PMC

K-3II BLACK BODY KIT

6.239 kn

7.799 kn

K-3II BLACK DA18-55WR KIT

7.039 kn

8.799 kn

K-3II BLACK DA 18-135 WR KIT

8.399 kn

10.499 kn

K-3II BLACK DA 16-85 KIT

8.959 kn

11.199 kn

Glavne značajke

  1. Vjerna reprodukcija slike visoke rezolucije

Pentax K-3 II ima APS-C CMOS senzor (23.5mm×15.6mm) razlučivosti približno 24 efektivnih megapiksela. U paru s novo razvijenim PRIME III procesorom s niskom razinom šuma, brzim očitavanjem podataka i anti-aliasing simulatorom, K-3 II snima slike visoke rezolucije i fine gradacije. Isti senzor učinkovito smanjuje šum te nudi visoku osjetljivost senzora do čak ISO 51200.

  1. Originalni PENTAX SR mehanizam za smanjenje moiré efekta jednake efikasnosti kao i optički anti-aliasing filter

2.1 Ugrađen SR mehanizam

K-3 II ima SR (Shake Reduction) mehanizam smanjenja trešnje razvijen od strane PENAX-a od 4.5 stope koji se može koristiti s Pentax objektivima.** Zahvaljujući SR servo kontroleru i povećanju magnetne sile koja pokreće SR jedinicu, ovaj mehanizam osigurava stabilniju i efikasniju kompenzaciju smanjenja trešnje nego ikad do sad u bilo kojim uvjetima.

2.2 Novi ‘’Pixel Shift Resolution System’’ za slike veće rezolucije od kapaciteta senzora

K-3 II ima Pixel Shift Resolution System, najnoviju tehnologiju super razlučivosti, koji snima četiri slike za svaki piksel i zatim ih spaja u jednu složenu sliku. U usporedbi s konvencionalnim sustavima, u kojem svaki piksel ima samo jednu jedinicu podataka o boji, novi sustav dobiva sve podatke o boji u svakom pikselu. Ovaj inovativni sustav omogućuje slike super visoke rezolucije s vjernom reprodukcijom boja, dok je osjetljivost na šum značajno snižena. Snimke se također mogu spajati na računalu uz pomoć popratnog softvera, ili RAW-data funkcijom ugrađenom u tijelo fotoaparata.

2.3 Inovativna funkcija anti-aliasing simulatora, prva takva u svijetu***

Anti-aliasing simulator****, koji je razvijen posebno za K-3 II, šalje mikroskopske vibracije u senzor na subpikselskoj razini tijekom ekspozicije snimke i tako stvara istu razinu smanjenja moiré efekta kao i optički anti-aliasing filter. Za razliku od optičkog anti-aliasing filtera, koji uvijek daje identične rezultate, ovaj inovativan simulator omogućuje korisniku uključivanje i isključivanje anti-aliasing efekta te podešavanje razine efekta za postizanje idealne scene.

2.4 Korisničke funkcije snimanja

Fleksibilan dizajn SR mehanizma, koji pomiče senzor na sve strane, jedan je od razloga zašto K-3 II nudi mnoštvo funkcija prilagođenih korisniku, a uključuje automatsku korekciju horizonta, fino podešavanje kompozicije slike i funkciju ASTROTRACER za jednostavno snimanje astronomskih fotografija.

** Kompatibilni objektivi za ovaj mehanizam: K-, KA-, KAF-, KAF2- i KAF3-mount objektivi; objektivi s navojem (uz korištenje adaptera); te 645- i 67- objektivi (uz korištenje adaptera). Neke funkcije neće biti dostupne pri korištenju određenih objektiva.

*** Prvi fotoaparat s izmjenivim objektivima na svijetu koji ima ovu mogućnost, od listopada 2013 (temeljeno na istraživanju RICOH IMAGING COMPANY)

**** Ova funkcija je najefikasnija pri brzini zatvarača od 1/1000 sekunde ili sporije. Nije dostupno prilikom HDR snimanja.

3. Sustav autofokusaSAFOX 11 s 27 točaka

K-3 II ima sustav autofokusa SAFOX 11 s proširenim poljem koji pokriva 27 točaka autofokusa - 25 mrežnih točaka pozicioniranih u sredini.

Raspon ekspozicije od -3EV do +18EV.

4. Visoko precizna kontrola ekspozicije s PENTAX sustavom za analizu scene u realnom vremenu

K-3 II dolazi s naprednim PENTAX sustavom za analizu scena u realnom vremenu koji se sastoji od RGB senzora za mjerenje svjetla s približno 86,000 piksela i poboljšanog algoritma koji mu omogućava kontrolu ekspozicije s velikom točnosti te korištenje podataka dobivenih pomoću senzora za mjerenje svjetla za povećanje preciznosti autofokusa i podešavanje balansa bijele boje. Time je povećana minimalna mjerna razina svjetlosti do čak –3EV. Raspoznavanjem scene ili subjekta korištenjem senzora za mjerenje svjetlosti, K-3 II odabire postavke ekspozicije koje su više u skaldu s kreativnim namjerama fotografa.

5. Brzo kontinuirano snimanje od približno 8.3 slika po sekundi

Mod brzog kontinuiranog snimanja Pentaxa K-3 II može snimiti 23 slike u RAW formatu ili čak 60 slika u JPEG format. To je omogućeno kroz niz inovativnih tehnologija koje uključuju brz i precizan kontrolni mehanizam koji zasebno regulira zatvarač, zrcalo i dijafragmu te sustav brzog prijenosa podataka iz novog procesora PRIME III.

6. Svijetlo i jasno optičko tražilo s približno 100% vidnim poljem Staklena prizma na K-3 II tretirana je posebnim premazom koji poboljšava refleksiju i rezultira jasniju sliku u tražilu. Optika tražila je potpuno redizajnirana i daje vidno polje od gotovo 100% i povećanje od približno 0.95-puta za jasan pregled nad područjem koje će biti obuhvaćeno, te povećanu točnost i brzinu fokusa.

7. Snimanje filmova u Full HD rezoluciji uz pomoć kreativnih alata

K-3 II snima filmove u Full HD rezoluciji (1920 x 1080 piksela; 60i/30P broj okvira) u formatu H.264 koji omogućuje prekrasne filmove visoke kvalitete čak i pri snimanju brzih subjekata. Dolazi opremljen s izlazom za vanjski mikrofon i teriminalom za slušalice. Korisnik može ručno prilagoditi razinu snimanja zvuka i praćenja razine buke za vrijeme snimanja mikrofona. Uz mnoštvo kreativnih modova, K-3 II ima i unaprijeđen mod snimanja filmova u intervalima koji snima u rezoluciji 4K.

8. Ugrađeni GPS modul

Zahvaljujući ugrađenom GPS modulu, K-3 II nudi razne napredne GPS funkcije uključujući mjesto snimanja, zemljopisnu širinu i duljinu, visina i UTC (Universal Time Coordinated) i smjer tijekom vrijemena snimanja. Korisnik pomoću računala može lako pristupiti slikama koje sadrže GPS podatake, pregledavati ih, provjeriti mjesto snimanja i podatke o položaju zaslona.

Korisnik može koristiti i neke jedinstvene alate : GPS dnevnika koji prati kretanja fotografa; elektronski kompas koji prikazuje smjer fotoaparata na LCD zaslonu fotoaparata; i ASTROTRACER, što pojednostavljuje praćenje i fotografiranje nebeskih tijela prikupljanjem GPS podataka na SR mehanizam fotoaparata.

9. Veliki i pregledan LCD ekran od 3.2 inča s približno 1.037,000 točaka

K-3 II je opremljen s 3.2 inčnim LCD širokokutnim ekranom visoke rezolucije i novog dizajna te s približno 1.037,000 točaka (u omjeru 3:2). Prednji panel ekrana je napravljen od kaljenog stakla kako bi se sačuvao od ogrebotina. Između prednjeg stakla s posebnim premazom i LCD ekrana je jedinstveni sloj smole koji uklanja refleksiju i rasipanje svjetlosti tijekom outdoor snimanja, a zadržava razinu svjetline ekrana.


10. Kompaktno, robustno kućište s konstrukcijom otpornom na prašinu i vremenske uvjete te niske temperature

Vanjsko kućište K-3 II izrađeno je od čvrste, ali lagane magnezijske legure. Zahvaljujući 92 brtve u svom tijelu, K-3 II je otporan na prašinu, vremenske uvjete te na niske temperature zahvaljujući čemu funkcionira na temperaturama čak i do -10°C. Okidač je pouzdan i izdržljiv do čak 200.000 okidanja. K-3 II je dizajniran kompaktno i za sve situacije te osigurava izvrsno funkcioniranje i brzu reakciju na terenu.

11. Ostale značajke

  • Dvostruki spremnik za SD kartice (kompatibilan s SDXC UHS-1 modelima)

  • Funkcije Smartphone-podrške pomoću opcionalnog FLUCARD ZA PENTAX 16GB

  • DR II (Dust Removal II) mehanizam uklanjanja prašine putem ultrasonične vibracije

  • HDR (High Dynamic Range) funkcija snimanja s RAW-formatom podataka

  • PENTAX Hiper sustav kontrole za brz i precizan odgovor na kreativne namjere fotografa

  • Izbornik s odabirom modula s mogućnošću zaključavanja (ON ili OFF)

  • Kompenzacija različitih parametara : distorzija leće, lateralna kromatska abecarija, razina osvjetljenja na rubovima slike i ‘’fringe’’ učinak (dostupan samo u RAW format)

  • Novi softver PENTAX Digital Camera Utility 5 za poboljšane performanse

O Ricoh Pentax Imaging Company

RICOH PENTAX je predvodnik u proizvodnji digitalnih outdoor fotoaparata i jedinstvenog dizajna uključujući DSLR i kompaktne vodootporne fotoaparate, objektive, bljeskalice, dvoglede, durbine i sportsku optiku. Već 90 godina Pentax proizvodi izdržljive i pouzdane proizvode koji zadovoljavaju potrebe ljubitelja fotografije i dizajna.